Geïnteresseerd in onze scouts? Super, dan rest er nog 1 ding te doen namelijk inschrijven!

Ben jij geïnteresseerd in onze scouts? Super! Dan rest je nog maar 1 ding te doen, namelijk inschrijven!

(OPGELET: Wij zijn genoodzaakt om een LEDENSTOP in te voeren voor de takken die een te hoog aantal inschrijvingen hebben. Dit om de kwaliteit van de scouts voor zowel de leden als de leiding te behouden).

LEDEN TOELATEN:

  • Kabouters 
  • Jonggidsen
  • Givers & jin

LEDENSTOP VOOR:

  • Kapoenen
  • Welpen
  • Jongverkenners

(Inschrijven kan toch, je wordt dan op een wachtlijst gezet. Komt er in de loop van het jaar alsnog een plaatsje vrij dan contacteren we jou).

Bestaande leden:

  1. Leden die vorig jaar al ingeschreven waren, moeten zich NIET opnieuw inschrijven. Zij gaan automatisch over naar een hoger jaar en dienen gewoon het lidgeld te betalen. Het lidgeld voor 2023-2024 bedraagt 70 euro (hierbij gaat 42,50 euro naar de verzekeringen, 10 euro kan je gebruiken als bon op het scoutsrestaurant, 10 euro gaat naar de takkas en de overige 7,50 euro gaat naar de groepskas). Het bedrag dient betaald te worden vóór 1 oktober op rekening BE86 0689 0586 5950 met mededeling ”Tak + naam lid”.
  2. Kijk zeker ook de gegevens van de individuele steekkaart na. Dit kan via de groepsadministratie met je gebruikersnaam en je wachtwoord. Bij problemen mag je altijd een e-mail sturen naar [email protected].
  3. Stopt jouw zoon of dochter met de scouts? Laat het ons zeker weten. Zo zijn ook wij op de hoogte van nieuwe plaatsen.

Nieuwe leden: 

  1. Nieuwe leden kunnen zich online inschrijven. Het inschrijvingsformulier komt online op 4 september om 20u.
    • 4 september kunnen broers en zussen van bestaande leden + kinderen van oud-leiding en van fourage zich inschrijven en zo van een voorrang genieten. 
      Vanaf 20 uur zal het formulier beschikbaar worden gesteld. Gelieve bij opmerkingen de naam van broer, zus, fourage of ouder te noteren. Opgelet vanaf 5 september vervalt deze voorrang! Het formulier gaat terug offline op 5 september om 18u.
    • Op 5 september is het de beurt aan de ‘nieuwe’ kapoentjes (Kinderen geboren in het jaar 2016-2017). Hier geldt de wet van de snelste. Aangezien we al een 40-tal kapoenen van het jaar 2016 hebben, krijgen de kapoenen van 2017 de kans om zich eerst in te schrijven. Hierdoor brengen we meer evenwicht in onze kapoenengroep. Om 20u openen de inschrijvingen en deze sluiten weer om 18u de volgende dag. Wanneer het maximum aantal leden bereikt is, zal je op een wachtlijst komen te staan. Indien gewenst, geven wij aan op welke plaats je staat op de wachtlijst. Wanneer er iemand stopt, zal de eerste persoon op de wachtlijst gecontacteerd worden.
    • Op 6 september is het aan de kabouters en welpen (Kinderen geboren in het jaar 2013-2014-2015). De welpengroep zit helaas al vol. Er zijn nu al meer dan 60 welpen waardoor we momenteel geen nieuwe leden toelaten. Je kan je wel nog inschrijven en komt dan meteen op de wachtlijst terecht. In de loop van het jaar kan het zijn dat er een plaatsen vrijkomen. Het spijt ons enorm maar het is voor ons ook belangrijk om het zowel voor de leiding als voor de leden leuk en aangenaam te houden.
    • Op 7 september is het aan de jonggidsen en jongverkenners (Kinderen geboren in het jaar 2010 – 2011 – 2012).
    • Op 8 september eindigen we onze reeks inschrijvingen met eventueel nieuwe givers, jin of leiding.
      (Kinderen geboren in of na het jaar 2009 – …)
  2. Nadien zal je een e-mail toegestuurd krijgen met de boodschap of je kind al dan niet is ingeschreven. Dit kan even duren, dus geen paniek als je niet meteen een e-mail ontvangt. Met je lidnummer kan je vervolgens de individuele steekkaart invullen. Hier dien je alles in te vullen wat van belang kan zijn voor de leiding (bedwateren, allergie, angsten…). De handleiding voor individuele steekkaart vindt u hier.
  3. Om je inschrijving te vervolledigen dien je het lidgeld te betalen. Het lidgeld voor 2023-2024 bedraagt 70 euro (hierbij gaat 42,50 euro naar de verzekeringen, 10 euro kan je gebruiken als bon op het scoutsrestaurant, 10 euro gaat naar de takkas en de overige 7,50 euro gaat naar de groepskas). Het bedrag dient betaald te worden vóór 1 oktober op rekening BE86 0689 0586 5950 met mededeling ”Tak + naam lid”. Wil je gebruik maken van verminderd lidgeld, dan kan je op onze website hier meer informatie over vinden bij ‘lid worden – verminderd lidgeld’.

Zijn er nog vragen of zit er jou iets dwars? Aarzel niet om ons te contacteren: [email protected] of [email protected]

Wij hebben er alvast super veel zin in en hopen jullie allen te zien op zaterdag 16 september om 13u op de grote opening!